Gender Prediction Gender
Disappointment
Forums
& Blogs
FAQ

Page 5 of 44 (659 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next > ... Last »
  Sort:

Nederlandse kliniek gaat PGD en microsort aanbieden!

juffertje

Not Ranked
Girl

The Netherlands

Joined 05-20-2011

Posts 144

juffertje

ik zou zo graag eens in contact komen met stellen die idd al in Cyprus of Tsjechië zijn geweest. Gewoon om hun ervaringen uit te horen en dan mijn oordeel te vellen! Microsort lijkt me de meest voor de hand liggende optie, maar de slagingskans is niet groot heb ik gehoord. Dan toch maar hormonen en de hele mikmak.....Hoe staan jullie mannen in dit hele proces?

Baby Boy boy (2004) Baby Boy boy (2006) Baby Boy boy (2011) Baby Boy boy (2012)

Still Pray for a Baby Girl so bad it hurts every day!!

Lisvna

Top 500 Contributor
Girl

Holland

Joined 03-02-2011

Posts 1,078

- IG Top Posters (1000)

Lisvna

Microsort op zich kan je niet alleen doen, het is altijd in combinatie met iui of IVF. Met IVF schijn je dus meer kans te hebben omdat het direct bevrucht word. Ook met iui gebruiken ze soms medicatie zoals clomid maar idd het is veeeeel minder belastend. Ik wilde dit eerst ook heel graag want het os toch makkelijker allemaal. Mijn man staat nu 100% achter IVF terwijl hij eerst alleen maar iui wilde maar na alle onderzoeken en meningen van artsen gelezen te hebben is hij toch overstag. Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van andere Nederlandse vrouwen maar het lijkt erop alsof wij toch een beetje de pioniers zijn......

me 1977
husband 1974
Baby Boy 2009
and an ivf/pgd/spermsort Baby Boy nov 2012 (thank you dr Savvas!)

June 2013 @Savvas: Ivf/pgd/spermsort for a Baby Girl or even Baby Girl Baby Girl

creabea

Not Ranked
Girl

holland

Joined 05-25-2011

Posts 40

creabea

Nou juffertje, dat denk ik dus ook. Dadelijk vliegen mijn jongens uit en heb ik niemand meer waarmee ik lekker kan winkelen, tutten, koffie drinken enz. Een meid is dan toch anders. Mijn 2e zoontje is 2 weken geleden geboren. Een heerlijk kereltje gelukkig. Dat dieet vind ik vrij prijzig en zekerheid heb je gewoon niet. Als je dan toch geld kwijt bent dan wil ik gewoon voor safe gaan zoals Lisvna. Dan maar een jaar niet op vakantie of iets anders maar moet er niet aan denken dat ik geld uit ga geven en dat het dan nog niet lukt. Ik wil het nu goed doen of niet. En wij gaan voor goed! Mijn man staat helemaal achter me. Hij kan zich niet verplaatsen in mij hoe graag ik dit wil maar wil er alles aan doen om deze wens in vervulling te laten komen. Dit is natuurlijk wel erg fijn.Hij had van te voren ook niet gedacht dat ik er zo vanaf zou zijn toen we met de 20 weken echo te horen kregen dat we een jongen zouden krijgen. Vanaf toen is hij in gaan zien dat dit mijn grootste wens is en gaat daar in mee. Wel jammer dat wij zo een beetje de enige zijn op dit forum. Ik zou ook graag eens ervaringen lezen van vrouwen die dit al ondergaan zijn. Want om eerlijk te zijn wil ik het super graag en ga het ook doen maar vind het ook erg eng allemaal zo in het buitenland.

roze strikje

Not Ranked

Joined 04-28-2006

Posts 136

roze strikje

Dan denk ik dat ik kan helpen..ik heb deze ganse "roalercoaster " ondergaan.

Wij kozen toen voor microsort  zonder pgd. Toen konden ze nog het sperma opsturen naar de states en dan bevruchten in belgie, maar helaas is dit nu verboden.Het sperma was wel bij ons niet meer goed toen het na het invriezen , dan sorteren in us , en dan pas terug invriezen om terug naar Belgie op te sturen ..helaas het sperma had het niet goed gedaan , dus hebben we samen met de artsen beslist om een vers staal te deponeren in US.

Bij mijn eerste poging (ivf ) kreeg ik zware overstimulatie (ik had héél erg gereageerd op de hormonen ) en ik denk dat dit het gevolg was van een beginnende zwangerschap ( bij ohhs krijg je meestal veel klachten bij beginnende zwangerschap omdat je lichaam ook al zwangerschapshormoon aanmaakt ) , dus dan ben ik om gezondheidsredenen moeten stoppen met de ondersteunende medicatie die nodig is bij ivf ..uiteindelijk niet zwanger...

Daarna een 2 tal pogingen gedaan met cryo terugplaatsingen , maar ik blijf ervan overtuigd dat embryootjes die met ms-sperma zijn verwekt dat deze veel zwakker zijn dan met gewoon sperma , dus deze 2 pogingen draaiden ook op niets uit.

Maar mijn wens was zodanig groot en diep dat ik nog eens moest proberen ..en ja hoor , zwanger !!!! 

Dus ik kan jullie maar 1 boodschap meegeven die ik destijds ook meegekregen had van iemand die een ms-dochter heeft ..ze schreef me

" BE STRONG AND KEEP FOLLOWING YOUR DREAM  !!!!   

Dus dames ; niet opgeven zolang je wens er is !!!

Veel geluk !!!

roze strikje

juffertje

Not Ranked
Girl

The Netherlands

Joined 05-20-2011

Posts 144

juffertje

roze strikje,

je bent in US geweest? het heeft je uiteindelijk 4 pogingen gekost, begrijp ik dat goed? tjee, dan ga ik toch ook even aan het kostenplaatje denken...Maar je hebt er een prachtige dochter voor terug gekregen?! Hoe heb je het hele proces ervaren? Niet alles is even gemakkelijk gegaan lees ik. Ik heb ook aan zo'n thuiskit gedacht, maar bedacht me al dat dat nooit zou kunnen werken. Maar Microsort icm IVF werkt toch weer anders dan PGD icm met IVF? Soms snap ik er zelf niets meer van, al die afkortingen.

Creabea, mijn instelling is ook, als het dan toch op deze manier moet, dan maar meteen goed! Zonder risico's te lopen. Mijn man ziet het een beetje als falen, omdat (zoals hij zelf zegt) hij mij niet kan geven wat me het meest gelukkig zou maken. Hij ziet dan ook erg op tegen het hele gedoe. Maar staat er gelukkig wel voor open!

Lisvna, jij hebt het via Bert van Deelen gedaan, maar je kunt toch ook direct contact opnemen met de kliniek van dr. Savvas?

Vorige week sprak ik nog een moeder. Twee jongens en een meisje. Ze vertelde me in geuren en kleuren hoe blij ze was dat ze hoorde dat ze een meisje kreeg. Ze had zo moeten huilen. Van binnen kroop ik in elkaar en ik kon ter plekke in janken uitbarsten. Ik hield me maar groot. Eenmaal thuis weereens een ouderwets potje gejankt!

Lisvna

Top 500 Contributor
Girl

Holland

Joined 03-02-2011

Posts 1,078

- IG Top Posters (1000)

Lisvna

Hoi Microsort= het wassen van sperma en het scheiden van het gewenste geslacht. Dat kun je combineren met iui ( inspuiten van sperma) en met IVF ( eitje en sperma in schaaltje bij elkaar en dan wordt het bevrucht). Ze Kijken dan niet na op het daadwerkelijk het juiste geslacht heeft maar gaan er van uit dat de kans op het gewenste geslacht groter is omdat het sperma gesorteerd is. Bij PGD checken ze het embryo op gewenst geslacht ( eitje en sperma zijn in een schaaltje bij elkaar gezet en bevrucht) en plaatsen het gewenste geslacht terug. PGD kan alleen in combinatie met IVF omdat er dus sprake is van een embryo die teruggeplaatst is. Er is dus bijna 100 procent zekerheid omdat het embryo gecontroleerd is op geslacht en niet alleen de spermacel. Ik ga hoogstwaarschijnlijk via Bert dan hoef ik zelf geen arts te regelen enzo. Ik hoop dat de afkortingen enzo nu duidelijker zijn voor je ;)

me 1977
husband 1974
Baby Boy 2009

June 2013 @Savvas: Ivf/pgd/spermsort for a Baby Girl or even Baby Girl Baby Girl

creabea

Not Ranked
Girl

holland

Joined 05-25-2011

Posts 40

creabea

Nou bedankt voor alle afkortingen, wel zo makkelijk! Schrik wel van de 4 pogingen zeg! Dacht eigenlijk met 1x Cyprus klaar te zijn want hoe ik het moet realiseren om meerdere malen te gaan zou ik niet weten. Daarom zou het ook fijn zijn vrouwen te horen die al daar zijn geweest. Misschien moeten we dat eens aan Bert vragen al heeft hij natuurlijk beroepsgeheim hiervoor.

Wilma_five

A girl for me...please!!!

Not Ranked
Girl

Netherlands

Joined 10-13-2008

Posts 648

- IG Top Posters (300)IG_Gold

Wilma_five

Ze doen bij de kliniek waar ik contact mee heb (Tsjechië) niet moeilijk over geslachtsselectie omdat ik een goede reden heb zeggen ze (autisme). (ivfalternative) en de kosten vallen me reuze mee!! (rond de 4000 euro)

Baby Boy(2002) Baby Boy(2005) Baby Boy(2007) Baby Boy(2009) Baby Boy(2010)

Due with a Baby Bear Girl July 2013

Lisvna

Top 500 Contributor
Girl

Holland

Joined 03-02-2011

Posts 1,078

- IG Top Posters (1000)

Lisvna

Dat is mooi! Voor ons was het duurder ivm de test die gedaan moest worden naast de IVF....daarom zien wij er vanaf en gaan toch naar Cyprus...... Wanneer gaan jullie naar tjechie?

me 1977
husband 1974
Baby Boy 2009

roze strikje

Not Ranked

Joined 04-28-2006

Posts 136

roze strikje

Hallo,

Mijn eerste mislukte poging van het sorteren is ons niet aangerekend geweest omdat ze zagendat ze allemaal "dood" waren , dus ik heb enkel de 2e sortering betaald, verder ook opgedraaid voor alle hormonen, consultaties hier in Belgie , ook de cryopogingen (was echt niet zo veel )  en vraag me nu niet wat het me gekost heeft want dat weet ik nietmeer ( ik denk dat ik me bewust heb voorgenomen het prijskaartje niet te onthouden  ..)bovendien is ze elke  euro waard !!!

Blijf er voor gaan dames !!!!!!veel geluk!!!

roze strikje

Wilma_five

Not Ranked
Girl

Netherlands

Joined 10-13-2008

Posts 648

Wilma_five

Dit stond in het mailtje wat ik van haar kreeg:

The cost of the treatment and coordination is $4500 (about 3100 Euro). The cost of PGD is additional and depends on the number of embryos and the chromosomes you need to have tested.

Starts at $1300 (900 Euro) and goes up from there. Most couples undergoing PGD for sex selection don’t spend more than $1800 (1300Euro) on testing their embryos.

Ik zou graag deze zomer wel willen maar dat kan helaas niet ivm werk (we hebben het kunnen regelen qua werk/vakantie vd jongens/oppas etc.) De herfstvakantie had ik ook wel fijn gevonden maar dan hebben de jongens maar 1 week vrij en we moeten er 2 weken heen. Dus dan zal het de winter worden (als ik dan vrij kan krijgen, werk in de zorg) of de meivakantie volgens jaar....en anders de zomer volgend jaar.

Hebben jullie al een definitieve datum geprikt?

creabea

Not Ranked
Girl

holland

Joined 05-25-2011

Posts 40

creabea

Hoezo moeten jullie er 2 weken heen Wilma?? Want naar Cyprus hoeven we maar een week geloof ik.... Ik zit ook gebonden met werk helaas. En dan moet het ook nog net zijn dat je eisprong dan goed is, dus het is echt plannen, passen en meten zeg!

juffertje

Not Ranked
Girl

The Netherlands

Joined 05-20-2011

Posts 144

juffertje

Als je PGD/IVF doet, krijg je hormooninjecties waardoor, volgens mij, je eisprong altijd goed is op het moment dat je afreist. Dat is nou net hetgene waar ik tegenop zie......die hormonen.....hoe leg je dat aan de buitenwacht uit?

Wilma_five

Not Ranked
Girl

Netherlands

Joined 10-13-2008

Posts 648

Wilma_five

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Example protocol for non-donor IVFexact dates may vary depending on your response to the treatment

X – Gonal F                         X – Cetrotide/Orgalutran                  X – hCG trigger shot           x – ultrasound check

Stop taking BCP   P e r i o d x  _  _  x  _  _  _  _  _  _  _  _  _  _ _  _ _  _ _  _  _ _ _ 

1     2   3  4   5    6   7     8    9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20 21  22 23 24 25  26  27 28 29

X   X X X X X  X  X  X  X                                                                                         

depart for Czech                                       depart for home                  

X X X X                            Day 5                                                  

X                 Day 3     ET                                      hCG pregnancy

Egg           ET                                                          test

retrieval

LOTTE

Not Ranked
Girl

Joined 07-05-2010

Posts 81

LOTTE

Hier nog een NL dame met roze droom.

We proberen nu via de natuurlijke manier, zonder timing, dieet etc. maar het wil helaas nog niet lukken.

Ik was zo enthousiast over PGD, maar zie inmiddels als een berg op tegen de hormonen en stress, ben anderszijds ook bang dat het niet gaat lukken zoals het nu gaat.

Wie is nu de eerste die echt een plan heeft om te gaan?

En hoe gaat het met juffertje?

Page 5 of 44 (659 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next > ... Last »
Login     Register