Dan denk ik dat ik kan helpen..ik heb deze ganse "roalercoaster " ondergaan.
Wij kozen toen voor microsort zonder pgd. Toen konden ze nog het sperma opsturen naar de states en dan bevruchten in belgie, maar helaas is dit nu verboden.Het sperma was wel bij ons niet meer goed toen het na het invriezen , dan sorteren in us , en dan pas terug invriezen om terug naar Belgie op te sturen ..helaas het sperma had het niet goed gedaan , dus hebben we samen met de artsen beslist om een vers staal te deponeren in US.
Bij mijn eerste poging (ivf ) kreeg ik zware overstimulatie (ik had héél erg gereageerd op de hormonen ) en ik denk dat dit het gevolg was van een beginnende zwangerschap ( bij ohhs krijg je meestal veel klachten bij beginnende zwangerschap omdat je lichaam ook al zwangerschapshormoon aanmaakt ) , dus dan ben ik om gezondheidsredenen moeten stoppen met de ondersteunende medicatie die nodig is bij ivf ..uiteindelijk niet zwanger...
Daarna een 2 tal pogingen gedaan met cryo terugplaatsingen , maar ik blijf ervan overtuigd dat embryootjes die met ms-sperma zijn verwekt dat deze veel zwakker zijn dan met gewoon sperma , dus deze 2 pogingen draaiden ook op niets uit.
Maar mijn wens was zodanig groot en diep dat ik nog eens moest proberen ..en ja hoor , zwanger !!!!
Dus ik kan jullie maar 1 boodschap meegeven die ik destijds ook meegekregen had van iemand die een ms-dochter heeft ..ze schreef me
" BE STRONG AND KEEP FOLLOWING YOUR DREAM !!!!
Dus dames ; niet opgeven zolang je wens er is !!!
Veel geluk !!!